söndag 24 november 2013

På vift i pedagogikens värld och även i resten av världen.

Nu inleder jag min blogg som har två huvudsakliga teman; pedagogik och mångkultur. Dels gör jag reflektioner kring pedagogik i allmänhet och virtuellt lärande i synnerhet, med anledning av kursen LIN 4 som jag genomför under detta vinterhalvår och även erfarenheter från virtuellt lärande, som jag fått genom kurser som jag iscensatt via nätet till högskolestuderande. Samtidigt vill jag också dela med mej av de erfarenheter som min vistelse i Dubai ger mej. Så jag bjuder alltså in till en resa; i pedagogikens värld och även till resten av världen. Välkommen med! Du behöver inte packa något - Let´s travel light together :)

4 kommentarer:

  1. Hej Pia, det var trevligt att höra av dig via Adobe Connect här i veckan då vi hade vårt andra mentormöte. Det var intressant att höra om dina reflektioner om att vara distanslärare och att få ta del av den respons du fått av dina studerande. Jag hoppas du vill dela med dig av dina erfarenheter för hela LIN4 gruppen då vi träffas den 13.12. hoppas att du kan delta då.

    Ha det bra där borta i värmen! :)
    hälsningar Maria

    SvaraRadera
  2. Hi Pia
    Jag försöker hinna organisera mig själv och mina tankar i varven mellan alla obligatorium. Jag antar att det är ungefär lika för dig. Ses på fredag?

    SvaraRadera
  3. Tack för din inbjudan till att få bli delaktig i dina två intressanta teman; pedagogik och mångkultur! Virtuellt lärande är faktiskt något som även fångat mitt intresse. Det ska bli riktigt intressant att få höra mera utav dina erfarenheter. Jag väntar med spänning :)

    SvaraRadera
  4. Hej Pia!
    Tack för inbjudan att följa din resa i annat land och på pedagogikens resa. Inbjudan kom just i precis rätta ögonblicket. Just idag fick jag meddelande från R- kiosken (!) att passet kan avhämtas. Det pedagogiska passet är också inom synhåll för just idag har utvecklingsarbetet med pedagogisk innebörd presenterats i pedagogikens högborg. Tack än en gång för inbjudan, skal följa den med intresse och nöje. Ha det gott!

    SvaraRadera